Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
kekemasan blog
29 December 2011 9:45 PM | 0 comelettew

  Assalamualaikum | Annyeong chingu . kalau sebelum - sebelum ni aku buat tutorial blog je . kali ni aku nak buat extra tips sikit untuk korang semua . ada banyak part nanti yang aku akan buat okay  . aku buat satu persatu dulu . okay , jom kita mula dengan Font dahulu .

Font / Tulisan  korang semua dah tahu kan , kalau font korang terlalu besar , readers mungkin takkan baca . percayalah . untuk kekemasan tulisan , pakailah font yang boleh difahami dan bukannya font yang bersambung-sambung tu . contohnya , pakai lah font Calibri or Georgia ke kan . font tu lah banyak para bloggers pakai . dan dia punya besar tu , tukarlah kepada 11 ke 15 ke . kalau ikut aku punya , aku pakai Calibri besar font dia , 11 je .

   Dan , kalau nak bagi cantik sikit ke , colour dia bagi lah warna grey or pink dll . jangan guna warna yang jarang orang guna untuk update blog , contohnya , dia guna font georgia , pastu , dia pakai warna hijau , kuning , merah . melainkan , kau nak bagi orang nampak satu perkataan tu saje okaylah . yang lain tu , guna default font ah en . 

Contoh tulisan/bahasa yang orang tak suka :

1#  @ku b3nc! g!la 0r@ng ta!p m@camn!

2#   kau ni macam babi hutan lah bodoh

3#  hrtu pg umh dye trnmpk dye kne lmpng ngn mk dye

itu je lah yang dapat aku bagi contoh dekat korang , korang sendir pon tak suka guna ayat ni kan ? inikan lagi aku pulak . memang naik menyampah ah en . okay , sampai sini je lah extra tips untuk harini . nanti aku sambung part 2 untuk yang lain pula ye . bye














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”