Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
Tutorial background berbeza di setiap entry
22 November 2011 11:42 PM | 0 comelettew

   assalamualaikum . tutorial kali ni , takde sesiapa yang request , tapi aku sendiri yang nak buat . hehe . baik kan ? hoho . kegunaan dia aku tak tahulah untuk apa . tapi mungkin sesetengan orang suka kot . kalau tanya aku , aku tak suka . setiap manusia dia punya TASTE berlainan kan ? oaky , mari kita buat ! jomjom :)

mula-mula:
1)Log in
2)Design\Dashboard
3)NEW POST .

make sure , masa korang copy pastu paste dekat ruangan NEW POST tu , code yang aku bagi ni , dalam keadaan -EDIT HTML- dan bukannya -COMPOSE- ini untuk mengelakkan dia copy sekali warna code tu :)

sekarang , korang copy kod yang dekat bawah ni dekat NEW POST korang eyy .

<div style="background:url(Link gambar disini) no-repeat;">
Taip segala entri untuk blog anda disini.
</div>
yang warna biru tu , URL gambar . pastikan korang Letak URL gambar . kalau tak , tak menjadi lah jawabnya .
yang warna merah pulak . itu korang tulis\update lah entry korang . tak kisah lah kan nak panjang mana pon . asalkan . entry korang mesti diakhiri dengan kod  </div> . kay faham ? gambar korang boleh cari dekat mana-mana sahaja . dekat google pon boleh okay :) byebye !














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”