Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
Customize Underline
30 December 2011 5:08 AM | 0 comelettew

  Assalamualaikum | Annyeong Chingu . harini punya tutorial aku nak ajar cemana nak buat underline korang tuh takde garis , tapi ada macam ni -> Last Farewell  . dia ada hover sekali kan ?  tu lah aku nak ajar . sekarang memang dah ramai pakai menatang tu . sampai-sampai aku sekali terikut-ikut pakai benda tu .untuk pengetahuan , tuto ni untuk Blgskin sahaja tau . tapi kalau nak guna untuk template yang jenis lain pun boleh lah try jugak . so , jom lah start .

Mula-mula :
#Log in -> Template
#Cari code dibawah :

u {

dah dapat , copy dan paste code dibawah di bawah code u {  tadi kay .

text-decoration:none;
filter:alpha(opacity=100);
-moz-opacity:1.0;opacity:1.0;
padding-top: 1px;
padding-bottom: 1px;
padding-left: 2px;
padding-right: 2px;
background: code warna;
-moz-border-radius: 3px;
border-radius: 3px;
-webkit-transition-duration: 1s;
color: text colour;
}

yang aku warnakan tu , edit-edit lah eh .
yang warna oren : background
Merah : warna text dekat underline tu okay .


oh yaaa ! aku dah Save and preview post , and-and , aku tengok baik code aku , pastu , terlupa pulak untuk dia punya hover . aduii


u:hover {
background: #87CEEB;
-webkit-transition:1s;
transition:1s;
}


copy je code diatas dan paste dekat bawah code sebelum ni . yang u{ tu eh


P/s  To who yang tak pandai buat tu , jgn lah segan2 nak tanya . tanya je . daripada sesat or terjadi ape2 kat template korang nanti . taktahu . ayokk














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”