Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
Buat page / adding page part 2
25 December 2011 9:25 PM | 0 comelettew

 hello . tuto ni aku sambung daripada sedutan yang lepas Here . sambung lah . yang ni nak tahu page id okay . jom start

mula-mula : Log in -> Template .

ingat tak lagi ? yang aku cakap I dan You tu kena sama dengan div id ? ingat kan . yang tu lah yg aku nak ajar .

contoh aku bagi code aku :


<div id="you" style="display:none;">
<div class="post-title">Tutorials without paying</div><br>


Purple : tu lah page id / div id korang kena sama . kalau tak sama , tak boleh lah dia nak read data yang korang nak tu .
Orange : yang ni untuk post title page korang .

  nak buat page lagi ? copy je code yang aku bagi tadi , dan paste je dekat bahagian page yang telah disediakan kat blog korang . ikut je navigation yang blogskin bagi tu  . koarng cari je code yang aku bagi tu , dan faham-fahamkan lahh . edit2 ke . dapat je code tu , cari idea cemana nak edit .



1#Contoh add page dan buat page .

<center><a class="cute" onClick="document.getElementById('content').innerHTML=document.getElementById('I').innerHTML" title="About Meh">About Meh</a>
<a class="cute" onClick="document.getElementById('content').innerHTML=document.getElementById('you').innerHTML" title="Tutorials">stuffs</a>
</div>
<br>

 2#sekarang , tengok code yang aku bold kan warna Pink tu . perhatikan !


<div id="I" style="display:none;">
<div class="post-title">I MY ME MINE</div><br>

<div id="you" style="display:none;">
<div class="post-title">Tutorials without paying</div><br>

look ! tengok perkataan yang warna pink tu . tengok (1# dan 2#)
Sama tak ? sama kan . ni lah , bila korang bukak page Stuffs , dia kan keluar page dia sendiri . kalau korang letak tak sama , tak jadilah ia :(
tu je . bye .


Kalau ada apa-apa problem nak ikut tuto ni , sila tanya yeyy .














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”