Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
Tutorial letak SCM music dalam blog
23 November 2011 11:28 PM | 0 comelettew

   okay , tutorial kali ni , aku nak ajar letak lagu . tapi yang ni lain punya . ni yang SCM punya . yang kalau kau pegi blog orang , ada lagu dekat bawah tu . ahhh , jom lah kita buat . aku harap korang boleh faham cara nak buat ni tau . sebab , step dia banyak lah jugak . kalau yang dah pro tu , takyah aja step pon takpe kot . terus fill up je kan  hehe . jom start buat

mula-mula :
1)Log in
2)Design
3)Add A gadget
4)Html/JavaScript

sekarang aku nak korang pergi dekat website SINI . dah klik ?
aku bagi korang sample image . korang ikut je step ni okay .

1)
  mula-mula , korang bukak page tu , korang akan nampak macam ni kan ? pilih je mana-mana korang suka . dan TICK dekat tepi sekali tu tau . lepas korang pilih , aku nak korang tekan pulak Edit Playlist sebelah Choose skin . faham ? dan kalau korang dah pilih , jangan tekan DONE lagi ! tunggu sampai habis .

2)


   lepas korang tekan Edit Playlist . dia akan keluar macam ni pulak . dekat sini , korang kena isi nama lagu dan URL lagu tu sekali .korang boleh letak lagu banyak mana pon . asalkan ada Url dan nama lagu tu sekali tau . okay :)
seterusnya , korang pergi click pulak dekat 'Configure Settings' tu kay .

3)


dekat sini , korang boleh Edit-edit sikit tau . kalau dah siap , korang boleh tekan DONE . nak ikut yang aku buat ni pon boleh jugak .


4)
bila korang tekan DONE tadi , dia akan keluar pulak Code . kod ni adalah code SCM music yang korang buat tadi tau . korang just Copy Code tu dan paste pulak dekat ruangan Html/JavaScript okay . bye .
kalau dah siap , korag boleh Save dan lihat hasilnya .














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”