Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
Tutorial new tab
04 December 2011 9:53 PM | 0 comelettew

  Assalamualaikum . harini au nak buat tuto new tab . memandangkan tadi aku ikut tutorial orang lain tak boleh nak jadi . last2 , aku baca coding dia satu2 baru aku tahu . aku pon ape lagi , edit laa . haihh . penat search2 . padahal ada kat depan mata je . kepada yang tak tahu menatang ape tu new tab , biar aku explain kan eh . new tab ni , bila kita tekan link dekat blog orang lain , dia akan keluar dekat new page . paham tak ? kalau tak faham , buat dulu lahh . ;) jom start

#first step : Log in -> Design -> html/javascript ->add a gadget
#second step : copy code di bawah dan paste di ruangan html tu :

<!-- code for turning all non-blog links to new page links -->
<script type="text/javascript" language="javascript">
var arr = document.getElementsByTagName("a"); //get all links in the page
for(var i = 0; i < arr.length; i++)
{
if(arr[i].href.indexOf("URL BLOG ANDA") < 0 //not links that are 'inside' blog
&& arr[i].href.indexOf("javascript:") < 0) //not javascript links
arr[i].target = "_blank";
}
</script>
yang aku underline kan dan boldkan tu , korang replae kepada Url atau link blog korang okay . so far , tutorial ni senang je kan . bye














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”