Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
nak buat page / adding Part 1
25 December 2011 8:59 PM | 0 comelettew

   Assalamualaikum . harini aku nak buat tuto untuk blogskin / classic template . terlebih dahulu , aku sudah belajar cara nak buat page and add page ni dekat qay punya tuto . naknak , ambek empat hari aku study cara dia ajar dan basecodes yang dia bagi tu . susah gila weyy . lastly , aku try edit2 , dan tengok balik qay punya faham-faham kan balik , nahhh , amekaw . yeayy . aku dah pandai buat . so, aku nak ajar korang yang pakai blogskin pulak ey . jom start !

mula-mula :
#Log in -> Template .
#cari code dekat bawah ni :

<center><a class="cute" onClick="document.getElementById('content').innerHTML=document.getElementById('I').innerHTML" title="About Meh">About Meh</a>
<a class="cute" onClick="document.getElementById('content').innerHTML=document.getElementById('you').innerHTML" title="Tutorials">stuffs</a>
</div>
<br>

pastikan korang cari code yang hampir sama yang macam aku bagi dekat atas ni .
Note : 
Purple  : I dan you tu , sila tukar kepada perkataan yang korang suka lah . yang pasti , kena sama denga div id korang .kalau tak sama , korang tak bolehlah nak bukak page tu .i mean , kalau korang letak perkataan yang warna purple tu 'Baby' , dekat page tu pon korang kena letak 'Baby' jugak . nampak tak ? takpe2. ni yang susah sikik ni .
Biru : nama navigation tab tu  .
Oren : korang tukar lah apa-apa . itu title page korang ler

kalau korang nak tambah Page lagi , ulang je code yang dekat atas tu  satu kali .
okaylah , sampai sini je . nanti aku buat part 2 pulak eyh :)



 














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”