Just an ordinary girl . always want to be loved . +Follow  | ϟDashboard.
//Dowemontel ϟ
Tutorial letak Blocquote background
22 November 2011 11:29 PM | 0 comelettew

   Asslaumalaikum semua . tetiba rajin pulak nak update tutorial . hehe . harini aku nak ajar cemana nak letak background dekat Blocquote korang . yang belum buat , tapi nak buat , tunggu yaaa . lepas ni aku buat post tu .
aku rasa tutorial ni lah paling senang kot . dia punya code html pon sikit je . jom-jom , kita start buat . tak sabar .

mula-mula :
1)Log in
2)Design
3)Edit Html
4)takan ctrl + F (untuk senang korang cari kod)

cari kod yang aku bagi dekat bawah ni . tekan ctrl+ f tau . kalau tak , tak jumpa lah kod yang aku bagi nanti .

.post blockquote {

klaau dah dapat cari , copy pulak code html yang ada dekat bawah ni , paste pulak dekat bawah kod yang di atas ni okay .

background-image:url(url gambar); 
kalau nak URL GAMBAR tu , korang boleh cari dekat SINI 
kalau dah siap , boleh Terus SAVE ! kalau nak berjaga2 , boleh Preview dulu :)














Past | Future

“Love between strangers takes only a few seconds and can last a whole life.”